Translate

lauantai 31. maaliskuuta 2012

Kotini Hammam Sousessa

Matka Tunisista taittui rattoisasti. Meitä oli 5 minibussissa. 3 matkalla Monastiriin, 1 Sousseen ja minä Hammam Sousseen. Muut olivat brittejä ja minä herätin heissä mielenkiintoa.


Kahden tunnin ajomatkan aikana oli rento fiilis, juttu luisti ja kokemuksia Tunisiasta jaettiin. Sain Enkelikummun luona myös valistuksen massiivisesta talosta jota jo muutama vuosi sitten juniorini kanssa ihmettelimme. Siinä vaatimattomassa 13 makuuhuoneen talossa oli asunut syrjäytetyn presidentin Ben Alin sisko.


Kyydistä jäin ensimmäisenä minä pois. Seisoin kadulla kapsäkkini kanssa hotellin edessä johon olin kuljetuksen tilannut.




Siis kadun toiselta puolelta pitäisi löytyä talo josta olin vuokrannut asunnon. Soitin näköpuhelimen nappia !D ohjeiden mukaan ja sain kehoituksen tulla hissillä kerrokseen MZ kerrokseen jossa asuntoni olisi.





Keittiöni tulevan kuukauden ajam. Kelpasi mulle hyvin.




ei selittelyä kaipaa.






yölamppu ei hirveästi valaissut mutta tunnelmallinen oli sitäkin enemmän.






näköala parvakkeelta.




ei tuota paljon tullut katseltua, ei edes sitä ymmärrettävää BBC:tä


Olin tilannut itselleni siivoojan kerran viikossa lomallani, sen työn hoiti Amel




Siivoojan kärryt oli ehkä hieman meikäläisiä antiikkisemmat




Kun olin purkanut tavarani ja keittänyt Juhla Mokat lähdin etsimään lähellä olevaa kauppaa. Se osoittaukuin monipuoliseksi ja edulliseksi. 




Tässä vaiheessa olin täysin vakuuttunut siitä että saisin viettää upean kuukauden jonka tulisin muistamaan loppuelämäni.

2 kommenttia:

  1. XD täytyyhän sitä sulho Svantestakin olla lomakuva.
    Ihanaa upeaa sinistä parvekkeenkaiteessa, kaakeleissa, meressä, tätin paidassa ja siivouskärryssä.
    Oletpa sitten vaik' maaliman laidalla niin jopa on ostoskärry jono marketin ovella.
    Jään odottamaan jatkokertomuksen seuraavaa osaa.
    Namu unia!

    VastaaPoista
  2. Juu Tarina, sun sinistä väriä oli tuolla kaikkialla. Kauppa on sieltä hienommasta päästä eikä siellä köyhemmällä kansanosalla mitään hahista ostosten tekoon ollut. Jatkoa seuraa, kunhan osaan päättää mitä seuraavaksi ja miten tiivistän yhden kuukauden muutamaan postaukseen

    VastaaPoista

Kiitos kaunis kommentistasi!