Translate

tiistai 16. lokakuuta 2012

Syysiloa

Jo jonkin aikaa sitten siirsin kesän unohduksissa olleen marraskaktukseni parvekkeelta sisätiloihin. Tarkoitus oli, kuten joka syksy suihkuttaa se hyvin ja vaihtaa multa. Kukka kuitenkin oli päättänyt toisin.





Syksyn saapuessa olen myös parveketta laittanut toiseen uskoon kesän jäljiltä.







Pimeinä iltoina lyhdyt luovat loistettaan minulle ja ehkäpä myöskin pihalla liikkuville.






Seniorini ja keskimmäiseni riiasivat pidennetyn viikonlopun verran. Mukavaa oli kuulema ollut, oli paljon nähtävää ja koettavaa. Riian lentokentältä olivat minulle ostaneet palan saipuaa (tietävät minun nykyään käyttävän palasaippuaa). Saippua oli näitä joista leikataan juuri tahtomasi kokoinen palanen. Se tuli kauniisti pakattuma ensin pussiin, sitten







 paperiin, ja vielä pellavakankaan palaseen.





Olen tässä useampaan otteeseen nuuskutellut sitä. Saippuan sisällä olevat kukat tai yritit, mitä sitten lienevätkään, tuovat saippuaan huumaavan ihanan tuoksun.

P.s popot tuntuvat erittäin hyviltä jaloissa ja niillä on ilo tassutella.

2 kommenttia:

  1. Tunnelmallisesti hämärtyviä iltoja!

    VastaaPoista
  2. Syksy on siitä kivaa aikaa kun saa kynttilöitä poltella lyhdyissä ulkona terassin kaiteella ja näkyvät sisälle pimeydestä.

    VastaaPoista

Kiitos kaunis kommentistasi!